BABYCORE

Anegdota. Muszę się przyznać, że nie potrafię śpiewać. Jednak musiałam zaprezentować swoje wokalne umiejętności przed zacnym gronem z Wojciechem Malajkatem w roli głównej. To było moje pierwsze podejście do Łódzkiej Filmówki. Proza współczesna, proza klasyczna, wiersz współczesny, wiersz klasyczny- to wszystko dało się przejść. Ale piosenka, która obnaży brak jakichkolwiek umiejętności wokalnych to już inna kwestia (to raczej sceniczne samobójstwo). W celu małego kamuflażu posłużyłam się piosenką Natalii Kukulskiej ”Zuzia lalka nieduża”. Koniec końców poszło mi całkiem nieźle, a dziecięca maniera, z jaką potraktowałam piosenkę została uznana za zabieg celowy. Sprytna ze mnie bestia. 😉

Na ile lat się czuję? Odpowiedziałabym, że ma 18. Dojrzałość wydaję się być tak nudna i przewidywalna. Nie ma w niej żadnego marginesu na beztroskę, bujanie w obłokach, bieganie boso po ulicy itd. Chęć bycia tu i teraz, chęć bycia naprawdę i chęć wyzwolenia się z kajdan” powinnam”, „muszę”, ” tak wypada”-to filozofia Babycore.  Przedstawiciele tej grupy to tak naprawdę duże dzieci, dla których dzieciństwo wciąż trwa. Babycore to hedonistyczna postawa pozwalania sobie na to, czego pragnę.

Babycore-Couple-21

Bycie dużym dzieckiem to dla wielu z nas pejoratywne określenie. Dlaczego? Może po prostu zazdrościmy tym, którzy pozwalają sobie na więcej, żyją beztrosko i chwytają dzień. Większość dwudziestoparolatków wciąż szuka swojego „ja”, pracuję trochę tu i trochę tam, zakochuje się raz w tym,a raz w tamtym. Dorosłość wbrew pozorom nie jest taka różowa. Zabiera nam beztroskę, wyznacza granice, nakłada zasady i wkłada sztywny gorset konwenansów, „tak wypada”, „ tak powinnam”. Idea Babycore pozwala patrzeć na niektóre rzeczy z przymrużeniem oka. Wyznawcy tej „filozofii” nie zastanawiają się nad wszystkim x-razy, tylko po prostu żyją.

2de9465c7a57a225cd4bdad1c923ad24,640,0,0,0

A teraz więcej szczegółów. Według badań ponad 20% ze wszystkich sprzedawanych zabawek na świecie kupują dorośli dla siebie. Mnie też to zaskoczyło. Co za tym stoi? Może niedostępność tak bogatej oferty za czasów, gdy my byliśmy dziećmi, może sentyment, może znudzenie codziennością?  Babycore przekłada się też na trendy, modę , marketing. Ubrania mają być zabawne, wyluzowane. Wystarczy spojrzeć na projekty Jeremy’ego Scotta: motyw lalki Barbie i postać Spongeboba.

5a17a7c3bf3b4a534693756ab21503f6,641,0,0,0